fredag 30 december 2022

De 10 bästa böckerna jag läst 2022

Har läst många bra böcker under 2022 och det är alltid lika svårt att lista de absolut bästa. Men nu är det gjort. De tre första på listan är de tre toppböckerna i år i den ordningen. Nummer 4 - 10 är utan inbördes ordning.


1. Dit du går, följer jag av Lina Nordquist
2. Sången om Akilles av Madeline Miller
3. Fruktansvärda arbetsplatser jag besökt och de vackra människor jag där mött av Henrik Johansson



4. Vi mot er av Fredrik Backman
5. Flykten av Leif Selander
6. Överlevaren av Bethany Clift
7. Sångfåglar av Christy Lefteri
8. Änglaträdet av Lucinda Riley
9. Kallmyren av Liza Marklund
10. En lyckligare tid av Claire Lombardo




7 kommentarer:

  1. Kul att se din lista! Flera som jag också läst och gillat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så många bra böcker.

      Radera
  2. Ettan och tvåan har jag läst och gillat, god fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Överlevaren och Vi mot er har jag läst och gillat.

    SvaraRadera