tisdag 10 januari 2023

Boktolvan 2023


Då är det nytt år och jag har tänkt att köra en boktolva i år igen, även om jag totalt misslyckades förra året. Denna utmaning startade för många år sedan av Enligt O och den går ut på att man under året skall läsa 12 författare som man inte läst något av tidigare. Nedan ser ni vilka författare och böcker jag valt. Alla finns i min bokhylla, men det kan hända att jag väljer att lyssna på någon på Storytel.

Klar: Nina Wähä - Testamente
Klar: Sally Rooney - Vackra värld, var är du
Klar: Anders Hansen - Hjärnstark
Klar: Kerstin Ekman - Löpa Varg
Klar: Stefan Ahnhem - Offer utan ansikte
Klar: Hanya Yanagihara - Ett litet liv
Klar: Håkan Mattsson - Döden för oss samman
Klar: Olga Tokarczuk - Löparna
Klar: Stine Pilgaard - Meter i sekunden
Klar: Ricky Strandberg - Bödlarnas profetia
Klar: Liz Moore - Flod av döda själar
Klar: Kim Faber & Janni Pedersen - Vinterland



2 kommentarer:

  1. Löpa varg ska jag absolut läsa också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Löpa varg verkar läsvärd. Håller på med Testamente nu och den är verkligen bra.

      Radera