tisdag 10 januari 2023

Tisdagstrion: Böcker jag inte hann med under 2022


Nytt år och tisdagstrion är igång igen hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall vi nämna tre böcker vi inte hann läsa under 2022. Kunde valt ännu fler,  men dessa tre tror jag kommer bli de första jag kommer att välja bland dem jag inte hann med.

1. Skred av Sara Strömberg. Detta är andra boken om redaktören Vera Bergström och handlingen utspelar sig i Jämtland.

2. Snöblind av Ragnar Jonasson. Första boken i en serie som heter "Det mörka Island".

3. Johnny the Fucker av Magnus Uggla. Det här skall vara en satirisk nästan sann berättelse om Magnus Uggla.




8 kommentarer:

  1. Skred och Snöblind vill jag läsa. Kanske Ugglas med.

    SvaraRadera
  2. Strömbergs ska jag försöka ta mig an. Har läst Sly. Och Jonasson bara måste jag ta mig i kragen och läsa. Uggla är alltid kul.

    SvaraRadera
  3. Skred har jag nyss läst. Inte dum alls. Och Snöblind var riktigt bra.

    SvaraRadera
  4. riktigt bra författare och böcker

    SvaraRadera
  5. Åh, en trio där jag har läst två stycken! Det är bara Magnus Ugglas bok som står oläst här också.

    SvaraRadera
  6. Jag är lite nyfiken på Ugglas bok faktiskt.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar verkligen Strömbergs deckare! Har läst både Sly och Skred, och ser fram emot nästa!

    SvaraRadera