tisdag 10 januari 2023

Hyrvärmarutmaning 2023

Även i år tänker jag ha en hyllvärmarutmaning. När året är slut så hoppas jag att jag betat av ett antal böcker som stått i min bokhylla 1 år eller längre.

Januari
Nina Wähä - Testamente
Sarah J. Maas - Kingdom of Asch

Februari
Anna Laestadius Larsson - Räfvhonan

Mars
Anna Kuru - Den första frosten
Stephen King - De tre följeslagarna
Stefan Ahnhem - Offer utan ansikte

April
Patrick Rothfuss - Vindens namn del 2
Jojo Moyes - Arvet efter dig

Maj
George R. R. Martin - Kungarnas krig
Frida Skybäck - Polarnatt

Juni
Ricky Strandberg - Bödlarnas profetia
Anders Hansen - Hjärnstark
Kim Faber & Janni Pedersen - Vinterland
Carlos Ruiz Zafón - Ängelns lek
Olga Tokarczuk - Löparna

Juli
Jan Guillou - Mellan rött och svart
Stephen King - Den som finner
George R. R. Martin - Riddaren av de sju konungarikena

Augusti
Suzanne Collins - Balladen om sångfåglar och ormar
Mons Kallentoft - Sommardöden

September
Charlotte Cederlund - Midnattsljus
Hanya Yanagihara - Ett litet liv

Oktober

November

December
Lilja Sigurdardóttir - Iskall sol





 

2 kommentarer:

  1. Hyllvärmarutmaning kör jag också. Det känns så tillfredsställande att få läst några som har stått i hyllan och väntat.

    SvaraRadera