söndag 22 januari 2023

En smakbit på söndag - Löpa varg


Då är det söndag och dags för smakbiten hos bloggen Betraktninger. Där skall vi dela med oss ett litet utdrag ur boken vi för närvarande läser. Just nu läser jag en bok och lyssnar på en. Den jag lyssnar på är Löpa varg av Kerstin Ekman. Smakbiten låter så här:

"Det verkade rätt så monotont med harjakt när man läste om den i en tolvårings jaktjournal. Men längre fram då jag var ett par år äldre kom jag till det där konstiga. Det var på nyåret 1962 och spårsnö. Jag postade och sköt en hare och visste att jag träffat. Så stod det. Men haren flängde vidare och försvann. Hur jag än stirrade på sidan så stod det inte mer. Kanske skämdes jag. Eller blev jag rädd?"


 

7 kommentarer:

  1. Den här boken ser jag fram emot att läsa, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  2. många verkar gilla boken, tack för smakbiten

    SvaraRadera
  3. Har hört väldigt mycket om den här boken, men har inte läst den.

    SvaraRadera
  4. Är det nya thrillerserien som lockar flera att läsa Kerstin Ekman nu? Jag gillade denna bok, tack för smakbit

    SvaraRadera
  5. Det går snart inte att värja sig mot den här boken! Jag är definitivt nyfiken!

    SvaraRadera
  6. Jag är nyfiken på den här boken. Kanske man borde prioritera...

    SvaraRadera
  7. Den håller jag också på med nu.

    SvaraRadera