torsdag 8 september 2016

Hett i hyllan #56


Torsdag och dags att delta i Hett i hyllan som bloggen Bokföring enligt Monika håller i. Denna utmaning går ut på att vi skall plocka fram och damma av böcker som stått ett bra tag i bokhyllan och näst intill blivit bortglömda.

De böcker jag nämner idag tror jag att jag köpte på bokrean 2014. Det är barn/ungdomsböckerna Piraternas fånge och Piraternas skatt av Emily Diamand. Tyckte att de lät så otroligt trevliga, och det är de säkert. Men av lite olika anledningar så har de blivit stående. Men jag skall absolut läsa dem framöver för att sedan lämna dem vidare till minsta barnbarnet så att hon kan läsa dem när hon kommer i rätt ålder.


4 kommentarer:

  1. Just pirater har aldrig lockat mig, konstigt egentligen. Bra att skicka vidare böckerna efter du har läst dem :)

    SvaraRadera
  2. Hm, jag känner igen dem. Möjligen står de i något av barnens hyllor...

    SvaraRadera
  3. Inte fel då att de får stå till sig något innan barnbarnet kommer i rätt ålder och dessutom få dem testlästa av dig innan - förnämligt! :)

    SvaraRadera