torsdag 15 september 2016

Hett i hyllan #57


Så här ganska sent på torsdagen så kommer jag med mitt inlägg i Hett i hyllan. Detta är en utmaning som bloggen Bokföring enligt Monika håller i. Där skall vi varje vecka plocka fram och damma av de nästan bortglömda böckerna som står i våra bokhyllor, och hos mig finns det många minsann.

Denna vecka plockar jag fram en bok som jag hittade på Myrorna för ett par år sedan. Det är Den tomma stolen av J. K. Rowling. Hade ju tyckt ett tag att det lät intressant att Rowling hade skrivit en vuxenroman, så när jag hittade den för tjugo kronor så slog jag till och köpte den. Men sen har den så klart bara stått där och samlat damm. Absolut dags att börja tänka på att läsa den snart.



5 kommentarer:

  1. denna väntar i min bokhylla också....

    SvaraRadera
  2. När jag läste den här, hade jag otroligt svårt för den. Den fick en tvåa i betyg. Men ju mer jag tänkte på den, desto mer växte den och i slutet av det året blev det faktiskt en av de bästa böckerna jag hade läst under året. Lustigt hur det kan bli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det lustigt att en bok kan växa i ens ögon ett tag efter att boken är utläst.

      Radera
  3. Den tomma stolen ja... ett dåligt samvete även i min hylla :o

    SvaraRadera
  4. Kände inte till. Kanske borde börja med denna istället för Harry Potter? Fick nå't o fundera på nu. :D

    SvaraRadera