tisdag 25 oktober 2016

Top Ten Tuesday - Skrämmande böcker


Eftersom det är Hallowen-tider så är det så klart spännande böcker på tapeten hos bloggen The Broke and the Bookish. Så här står det:

This week´s topic is a Halloween related freebie: Scary books, favorite horror novels, nin-scary books to get you in the Falloween/fall mood, bookish halloween costumes, scariest book covers, scary books on my TBR, etc.

Jag läser ju inte direkt skräcklitteratur, men böckerna nedan är lagom spännande så jag vågar läsa dem:

1. Bram - Stoker - Dracula
2. S.J. Bolton - Nu ser du mig
3. Alex Marwood - Granne med döden
4. James Oswald - Flickoffret
5. Belinda Bauer - Mörk jord
6. Susan Hill - Kvinna i svart
7. Johan Theorin - Nattfåk
8. Stefan Spjut - Stallo
9. Andreas Roman - Doktor Joseph
10. Carrie Ryan - De vassa tändernas skog

3 kommentarer:

  1. Jag har läst och gillat Dracula, Kvinna i svart, Nattfåk, Doktor Joseph och De vassa tändernas skog. Jg har en bok oläst i hyllan av Alex Marwood och är nyfiken på de andra.

    SvaraRadera
  2. Här har jag ju läst de flesta, det är kul :)

    SvaraRadera
  3. Många bra böcker. Granne med döden är nog min favorit. Den enda jag inte läst är Stallo, den står och väntar på mig i bokhyllan.

    SvaraRadera