tisdag 31 oktober 2017

Veckans topplista v. 44 - Skräck(och annat otäckt)


Ny vecka och åter dags för veckans topplista hos Johannas Deckarhörna. Denna veckan skall vi:

Berätta om fem böcker som är skräckexempel i en eller annan mening!

Böckerna som jag nämner nedan är romaner, kortroman och noveller som alla handlar om spöken eller andra övernaturliga saker. Alla är väldigt bra och spännande och passar att läsa så här års.

1. Bunkern av Hanna von Corswant
2. Kvinnan i svart av Susan Hill
3. På stort alvar: berättelser från Öland av Johan Theorin
4. Huset Ushers undergång av Edgar Allan Poe
5. En sån som du av Gillian Flynn

 

10 kommentarer:

  1. Jag älskar alla Gillian Flynns böcker, favoriten är Mörka platser. Kvinnan i svart är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av de här böckerna, men Kvinnan i svart skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  3. Bunkern har jag oläst här hemma :)

    SvaraRadera
  4. Poe är ju en klassiker som ska vara bra, men jag har inte läst något.

    SvaraRadera
  5. En sån som du har jag faktiskt stående här. Konstigt. Den är ju så tunn att den borde ha varit läst redan :)

    SvaraRadera
  6. En sån som du, har jag helt missat!Måste jag genast kika närmare på!

    SvaraRadera
  7. Theorins böcker skulle jag kunna tänka mig att läsa men sen när det blir, det är en annan femma ;)

    SvaraRadera
  8. Den sista är den enda jag inte har läst, inte läst något av Flynn överhuvudtaget. Johan Theorins böcker är riktigt bra!

    SvaraRadera
  9. På stort Alvar var bra. Hoppas Theorin kommer med nytt snart!

    SvaraRadera