fredag 22 februari 2019

Helgfrågan v. 8


Då är det helg igen och dags för Helgfrågan hos Mias bokhörna. Veckans frågor lyder:

Vad läser du just nu?
För tillfället läser jag bara en bok och det är Stjärnfall av Lars Wilderäng. Har hunnit drygt hälften och hoppas läsa ut den under helgen.


Bonusfråga: Vad ser du fram emot i vår?
Bokmässigt så väntar jag med spänning på En bur av guld av Camilla Läckberg som kommer i april. Har förhandsbokat ett signerat exemplar. Sedan längtar jag också efter När repet brister av Belinda Bauer. Den boken kommer i maj. Hoppas den är lika spännande som de flesta av hennes övriga böcker.
   I övrigt så ser jag så klart fram emot varmare och skönare väder så att man känner lust att vara ute och röra på sig.


14 kommentarer:

  1. visst är det skönt när man snart kan vara ute, fika, läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen och gärna ta en promenad och ta med kameran.

      Radera
  2. Har missat att Läckberg kommer med nytt, tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här skall visst vara lite mer åt thriller-hållet. Verkar intressant.

      Radera
  3. Jag har bara läst Stjärnklart i den här serien som jag verkligen älskade. Men jag har förstått att fortsättningen av serien nog inte skulle passa mig lika bra. Så jag nöjde mig med den första.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade också första boken riktigt mycket. Denna är också bra men når ändå inte upp till första boken.

      Radera
  4. Bauers bok läste jag när den kom ut på engelska (Snap)

    SvaraRadera
  5. Wilderängs serie borde jag fortsätta läsa. Har bara läst den första.

    SvaraRadera
  6. Wilderäng har jag inte läst något av. Våren är härlig.

    SvaraRadera
  7. Bauers bok kanske vore något. Våren är ju alltid underbar. Minus lite allergier om det blommar tidigt.

    SvaraRadera
  8. Belinda Bauers bok låter spännande!

    SvaraRadera
  9. Stjärntrilogin var ju klart spännande! Absolut skönt med mildare väder och att snö/is försvinner, den där rörelsefriheten det ger utomhus ser man verkligen fram emot. :)

    SvaraRadera
  10. Har inte läst något av Wideräng men är nyfiken på hans böcker!

    SvaraRadera
  11. Varmare väder är inte fel, då kanske man piggnar till lite,

    SvaraRadera