söndag 24 maj 2020

En smakbit på söndag - Den andra sömnen


Då är det söndag och dags för En smakbebit på söndag hos Flukten fra virkeligheten. Där skall vi dela med oss en smakbit ur boken vi för närvarande läser. 

Min smakbit kommer från Den andra sömnen av Robert Harris. Det är hans senaste bok som jag precis påbörjat. Smakbiten lyder så här:

"Hon förde honom genast upp till fader Lacy. Han hann precis lägga ifrån sig ränseln i hallen, kränga av sig den blöta rocken och avlägsna de leriga kängorna innan han - stel och hjulbent efter alla timmar i sadeln - följde henne uppför den smala trätrappan. Över axeln informerade hon honom om att hon var mrs Agnes Budd, hushållerskan, och att hon stått och tittat efter honom en god del av dagen. Bakom hennes underdåniga ord anade han en förebråelse."



15 kommentarer:

  1. det här låter intressant, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  2. Nyfiken på den här, gillat det jag läst av Harris- blir nog att lyssna på den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också gillat det jag läst av Harris än så länge.

      Radera
  3. Den här har jag läst ganska nyligen. En jättebra bok och väldigt intressant. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter lovande. Har gillat allt jag läst av Harris så här långt.

      Radera
  4. Denna har jag på min läslista, tack för smakbit!

    SvaraRadera
  5. Harris har skrevet mye bra. Kos deg!

    SvaraRadera
  6. Den boken verkar så intressant och spännande.

    SvaraRadera
  7. Jag ångrar nästan att jag inte tecknade mig för den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte hunnit så långt än men den kan nog vara bra.

      Radera
  8. Den här författaren är jag nyfiken på trots att det möjligen inte är "min" genre

    SvaraRadera