fredag 29 maj 2020

Helgfråga v. 22


Nu är helgen nära och hos Mias bokhörna är det som vanligt helgfrågor. Denna veckan lyder de så här:

Visa ett favoritomslag där omslaget verkligen motsvarar innehållet. 
Stanna hos mig av Ayobami Adebayo har ett jättevackert omslag och jag tyckte även att handlingen var jättebra.


Visa ett omslag som får dig att inte vilja läsa boken.

Mannen från Albanien av Magnus Montelius har däremot så tråkigt, omslag så jag har dragit mig från att läsa boken jättelänge.

 
Bonusfråga: Visa ett hemskt omslag där du ändå valde att läsa boken, och den var fantastisk.
Andra andningen av Sofie Sarenbrant har i mina ögon ett ganska tråkigt omslag men handlingen däremot är jättespännande. 


8 kommentarer:

  1. Stanna hos mig har verkligen ett jättefint omslag!

    SvaraRadera
  2. Jag gillade också Stanna hos mig!

    SvaraRadera
  3. Har inte läst Stanna hos mig, men tänkt att jag ska göra det någon gång.

    SvaraRadera
  4. Stanna hos mig har ett väldigt uttrycksfullt omslag.

    SvaraRadera
  5. Stanna hos mig är ett fint omslag kanske ska läsa boken någon gång.

    SvaraRadera
  6. Kan bara hålla med dig vad gäller utsidorna, insidorna känner jag inte till.

    SvaraRadera
  7. Stanna hos mig finns oläst i min bokhylla och den har verkligen ett fint omslag!

    SvaraRadera