söndag 23 maj 2021

En smakbit på söndag - Lögnspiran


Då är det snart söndag kväll och det är hög tid att delta i En smakebit på söndag. Denna veckan är det Betraktninger som håller i detta. Här skall vi dela med oss en smakbit ur boken vi för närvarande läser. Min smakbit kommer från Lögnspiran av Joseph A. Davis och den finns precis i början av boken. Det är första boken i en fristående serie i samma värld som Markus av Trolyrien.

Så här lyder smakbiten:

"Rikamu tittade ner på mannen som hade tagit hand om henne under de senaste fyra åren. Korudok, den störste av landets alla stensiare. Hans fina gula dräkt av löst sittande gari-tyg, tillsammans med den tjocka svarta flätan på hans annars kalrakade hjässa, visade vilken mäktig man han var. Hans orubbliga ansikte, som en mörkbrun klippa som hade uthärdat många stormar, skvallrade om att han var en hård man - men också en trygg man. Hans ö hade varit en säker hamn för otaliga gäster som hade sökt mat och trygghet under de senaste månadernas oroligheter. Korudok vägrade aldrig någon som vågade gästa hans ö. Inte ens kejsarens fiender."


7 kommentarer:

  1. inte läst författaren, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  2. Okända bok för mig. Låter som fantasy och det är inte alltid min genre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är faktiskt ungdomsfantasy.

      Radera
  3. Den här kände jag inte till, så mycket böcker det finns. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. helt okänd bok för mig. tyvärr har jag lite svårt för böcker av det herr slaget, men en ska aldrig säga aldrtack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. En okänd bok för mig.

    SvaraRadera
  6. Ny bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera