tisdag 11 maj 2021

Tisdagstrion: Guld, silver eller annan metall i titeln


Då är det tisdag igen och dags för Tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall det vara metall i boktitlarna. Här kommer mina:

1. En bur av guld av Camilla Läckberg. Detta är första delen i serien Fayes hämd och det är en bok om en kvinnas hämnd.

2. Vikingasilver av Catharina Ingelman-Sundberg. Detta är andra delen i hennes vikingaserie som utspelar sig på Birka.

3. Järnprovet av Cassandra Clare & Holly Black. Detta är en fantasyserie för åldersgrupp 9 - 12. Serien heter Magisterium och detta är första delen.

 




11 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av dem och egentligen känner jag bara till Läckberg.

    SvaraRadera
  2. passande titlar, inte läst någon

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av böckerna i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Jag har bara läst Järnprovet (fast på engelska). Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dem, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. En bur av guld har jag i alla fall hört talas om.

    SvaraRadera
  7. Här var det både guld, silver och järn :-) Läckbergs bok kände jag till, men inte de andra. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  8. Ännu en guldskimrande: Lenins guld från Cayenne förlag

    SvaraRadera
  9. Bara läst den första boken i serien av Catharina Ingelman-Sundberg, Vikingablot tror jag den hette.

    SvaraRadera