torsdag 30 december 2021

Boktolvan 2022

Boktolvan har jag kört flera år och det är en trevlig utmaning. Det var Enligt O som startade utmaningen för många år sedan. Tidigare år har jag valt både vilka författare jag skall läsa och vilken bok av dem jag tänkt ta. Men så gör jag inte i år. Väljer bara ett gäng författare som jag inte läst något av, men vilken bok jag väljer får komma senare. Skall läsa någon bok av 12 av författarna nedan.

Klar: S.A. Cosby - Asfaltsland
Patrik Svensson
Hanya Yanagihara
Tomi Adeyemi
Klar: Bethany Clift - Överlevaren
Olga Tokarczuk
Kristin Hannah
Stine Pilgaard
Jestper Nyström
Klar: Elisabet Kallin - Vilse i verkligheten
Sally Rooney
Klar: Jonathan Jeppsson - Åtta steg mot avgrunden: vårt framtida liv på planeten
Aline Lilja Gladh
Shubhangi Swarup
Klar: Stacy Halls - De sammanbundna
Klar: Mikael Jisander - Benny älskar baklava
Klar: Sara Strömberg - Sly
Anna Karuh

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar