tisdag 14 december 2021

Tisdagstrion: Isigt, kallt och vitt


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för tidsagstrion som denna veckan har temat Isigt, Kallt och Vitt.

1. Solstorm av Åsa Larsson. Första boken om juristen Rebecka Martinsson och boken utspelar sig i Kiruna.

2. Kautokeino, en blodig kniv av Lars Pettersson. Berättelsen utspelar sig i en fjällby långt uppe i Nordnorge och huvudkaraktären Anna Magnusson, uppvuxen i Stockholm åker upp till fjällbyn där hennes släkt bor för att hjälpa till. Detta är första boken i en serie.

3. Middagsmörker är också första boken i en serie. Handlingen är förlagd till en sameby i de norrländska skogarna. Det är snö, kallt och fullt med spänning och magi.


 

7 kommentarer:

  1. Det finns ganska många böcker med vintrig miljö! Åsa Larssons serie gillar jag, och ser fram emot att snart ta mig an den senaste.

    SvaraRadera
  2. Åsa Larssons bok har jag läst. De andra två är nya för mig. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. Kautokeino, en blodig kniv har jag oläst i hyllan. Det borde nog snart vara dags för den...

    SvaraRadera
  4. spännande titlar, har bara läst Åsa Larsson.

    SvaraRadera
  5. Solstorm har jag läst och tyckte mycket om. Jag gillade miljön o liknande finns i dina andra två. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Solstorm är den enda i din trio som jag har läst. Den var bra.

    SvaraRadera
  7. Har bara läst Solstorm från din trio. Ska kolla upp de andra.

    SvaraRadera