tisdag 21 december 2021

Tisdagstrion: Julböcker


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det tisdagstrion. Veckans tema är julböcker, så här kommer mina.

1. Snösystern av Maja Lunde. En helt underbar julberättelse som handlar om sorg, hopp och jullängtan.

2. Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Detta är den mysiga avslutningen på serien om det Lilla bageriet. Härlig handling och julstämning.

3. Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton av Tage Danielsson, Per Åhlin & Elisabeth Lysander. Den här fina boken togs fram när den här klassiska julberättelsen som man sett på tv ända sedan mitten av 1970-talet firade 40-årsjubileum.





10 kommentarer:

  1. Colgans bok har jag i alla fall läst 🙂

    SvaraRadera
  2. Är det samma Maja Lunde som skrivit "klimatböckerna"? Den blev jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är samma Lunde, men detta är en julbok för barn och den är så otroligt vacker.

      Radera
  3. Karl-Bertil Jonssons julafton har jag både läst och lyssnat på. Har inte läst de andra två men andra böcker av Colgan.

    SvaraRadera
  4. Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton läste jag för första gången i år, men den är ju exakt som filmversionen som man sett... ja, väääldigt många gånger. ;)

    SvaraRadera
  5. Karl Bertil har jag förstås sett på tv, men jag har inte läst någon av böckerna. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Snösystern gillar jag också! God jul till dig!

    SvaraRadera
  7. Fin trio! Snösystern vill jag verkligen läsa!

    SvaraRadera