torsdag 4 augusti 2022

Helgfrågan v. 31 2022


Nu är det åter dags att delta i helgfrågan hos Mias bokhörna. Har varit lite tunt med inlägg från mig under sommaren. Nu under sommaren så är det ingen fråga utan vi skall tipsa om något, tex. en bok, resmål, maträtt, film/serie mm.

Mitt tips denna veckan är ett true crime drama i 7 delar som bygger på en nonfiktion-bok skriven av Jon Krakauer. Serien heter Under the Banner of Heaven och den handlar om Mormonism. Det är en serie som är intressant, gripande men också oerhört upprörande. Tycker att både filmning, skådespeleri och storyn var väldigt bra. En serie som verkligen är värd att se. Serien finns att streama på Disney.



10 kommentarer:

  1. sekter är läskigt, sett några dokumentär

    SvaraRadera
  2. den hade jag gärna sett. tack för tips!

    SvaraRadera
  3. När jag var runt 20 år var jag intresserad av mormonerna. Träffade ett par missionärer och var på någon gudstjänst. Men när de började förbereda mitt dop drog jag mig undan. Man kan ju inte vara med i en religion som förbjuder en att dricka kaffe ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite otäckt med de där lite extrema religionerna.

      Radera
  4. har du set Kommissarie Venn, brittisk deckare om en brittisk sekt:
    https://www.svtplay.se/kommissarie-venn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den har jag inte sett. Tack för tipset.

      Radera
  5. Den skulle jag vilja se om jag kunde. Läst boken Mord i Guds namn, väldigt intressant, som det mesta av Krakauer. Tack för tips!

    SvaraRadera