tisdag 16 augusti 2022

Tisdagstrion: Bäst (hittills) under sommaren


Nu är tisdagstrion hos Ugglan & Boken tillbaka igen efter sommaruppehållet, vilket är kul. Denna veckan skall vi visa vilka böcker som varit bäst hittills under sommaren.
  
Tycker att jag har läst en hel del fantastiska böcker under sommaren men de tre böckerna nedan har ändå varit något alldeles speciellt.


1. Dit du går, följer jag av Lina Nordquist. En helt fantastisk bok berättad ut två olika kvinnors perspektiv. Den ena kvinnan Unni i början på 1900-talet och Kåra 70 år senare.

2. Sångfåglar av Christy Lefteri. En berättelse med verklighetsbakgrund som utspelar sig på Cypern. Den handlar om en hushållerska som spårlöst försvinner. En gripande, berörande och spännande bok.

3. Änglaträdet av Lucinda Riley. Ytterligare en fantastisk bok av denna författarinna. Boken handlar om några generationer i en familj. Det är kärlek, hopp, men också sorg och tragedi.

 


22 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja jag såg det. Den är så otroligt bra.

      Radera
  2. Har inte läst någon av dem, men känner igen samtliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De två första är ju nominerade till årets bok.

      Radera
  3. Kul med två stycken fåglar på omslagen också, de ser liksom ut att höra ihop i en trio :)

    SvaraRadera
  4. Nordquist tänker jag läsa. Lefteris förra, Biodlaren från Aleppo, var jag så förtjust i att jag nog kommer att ta itu med den här också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har även Biodlaren från Aleppo i hyllan så den skall också läsas.

      Radera
  5. verkar vara intressanta böcker, inte läst

    SvaraRadera
  6. Dit du går följer jag ska jag verkligen läsa!

    SvaraRadera
  7. Jag har inte läst dina men jag har tänkt läsa dem.

    SvaraRadera
  8. De första två finns på läslistan, men Riley klarar jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smaken är ju olika. Jag älskar Rileys böcker.

      Radera
    2. Ja, de allra flesta älskar dem

      Radera
  9. Fint omslag på Änglaträdet.

    SvaraRadera
  10. Dit du går, följer jag dyker upp igen! :-) Vill läsa!

    SvaraRadera
  11. Dit du går följer jag är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  12. Dit du går följer jag blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  13. Inte läst någon av dessa, så tack för tipsen!

    SvaraRadera