tisdag 23 augusti 2022

Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa


Ny  vecka och det är dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall vi blicka framåt och visa tre böcker vi ser fram emot att läsa. Jag väljer tre böcker som finns i min bokhylla som jag vill läsa under hösten. Det är:

1. Mörkare än midnatt av Michael Connelly. Det är en kriminalroman och den 4:e i ordningen om Ballard & Bosch.

2. Sången om Akilles av Medeline Miller. En roman som har grekisk mytologi som grund.

3. Längtans latituder av Shubhangi Swarup. Det här verkar vara en bok om mänskligheten och om vår relation till naturen.



19 kommentarer:

  1. Michael Connelly ja, jag har en del att ta igen där. Jag har bara läst den allra första om Bosch...

    SvaraRadera
  2. Sången om Akilles vill jag också läsa!

    SvaraRadera
  3. Sången om Akilles jag är tveksam till den, men den var rätt tunn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade Kirke, men novellen Galatea var bara sådär, men har hört att Sången om Akilles skall vara bra.

      Radera
  4. Jag kan inte bestämma mig för om Sången om Akilles är intressant eller inte för mig.

    SvaraRadera
  5. En roman med grekisk mytologi som grund låter spännande.

    SvaraRadera
  6. Kirke av Madeleine Miller läste jag och uppskattade. Undrar om Akilles är lika bra.

    SvaraRadera
  7. Mörkare än midnatt har jag läst på engelska. Så bra bok! Sången om Akilles vill jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det mesta som Connelly skrivit.

      Radera
  8. Jag älskade The Song of Achilles, men jag vet ju inte hur översättningen är. Längtans latituder tyckte jag också om; rätt speciell, lite drömsk och magisk..

    SvaraRadera
  9. Sången om Akilles har jag läst och gillat. har sett långa serier om Bosch och gillat. men jag har inte läst böckerna

    SvaraRadera
  10. Jag borde verkligen läsa någon av alla romaner som kommit med inspiration från den grekiska mytologin. Och varför inte Sången om Akilles?

    SvaraRadera
  11. Tack för intressanta tips!

    SvaraRadera