tisdag 25 april 2023

Tisdagstrion: Änglar & demoner


Då är det tisdag igen och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Denna  veckan är temat Änglar & demoner och vi får tolka det som vi vill. Här är mina tre där titlar, innehåll eller båda delarna passar på temat.:

1. Änglar och demoner av Dan Brown. Detta är den första boken i ordningen om Robert Langdon som är professor i religiös symbolik. Här är ju titeln helt klockren. Gillar Langdon-serien jättemycket.

2. Mörk Ängel av Laini Taylor. Detta är första boken i trilogin Önskemånglarens dotter och det är en helt fantastisk, spännande, intressant och fantasifull serie. I denna serie finns både änglar och demoner.

3. Den som dödar helvetets änglar av Jan Guillou. Detta är första delen i en ny serie som heter Firma Hamilton & Ponti. I denna nya serie dyker den före detta underrättelseofficeren och Carl Hamilton och journalisten Erik Ponti upp, numera pensionärer. Men det verkar inte hindra dem från att dras in i spännande saker. Har inte läst boken, men snart blir det av.



 
 

16 kommentarer:

  1. Änglar och demoner är den enda jag har läst i din trio och den är med även i min 🙂

    SvaraRadera
  2. Den som dödar helvetets änglar vill jag läsa - brukar gilla Guillou!

    SvaraRadera
  3. Inga böcker jag har läst. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  4. Jag är sugen på att läsa Dan Brown serie från början till slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en av de få serier som jag skulle vilja läsa om.

      Radera
  5. Att jag glömde bort Laini Taylors serie! Har läst de två första. Änglar och demoner har jag med i min trio.

    SvaraRadera
  6. inte läst någon i din trio. läste i alla fall Da Vinci - koden

    SvaraRadera
  7. Gillar din blandning! Änglar och demoner är min favorit av Dan Brown, mycket pga miljöerna.

    SvaraRadera
  8. Änglar och demoner har jag läst, tack för övriga tips!

    SvaraRadera