tisdag 11 april 2023

Tisdagstrion: Böcker av författare från land/länder som börjar på bokstaven S


Då är det tidsag och hos Ugglan & Boken så är det dags för veckans tisdagstrio. Denna veckan skall vi nämna tre författare som kommer från länder som börjar på S.

Marie Sammeli är en författare som började sin bana inom reklam och PR-branchen i Stockholm men sedan många år tillbaka så är hon numera bosatt i Sydafrika. Har läst första boken i hennes serie om Julia. Det lilla galleriet i solen är en jättemysig bok.

Har läst flera böcker av Samar Yazbek, en författarinna som kommer från Syrien. En mörk strimma av ljus är som alla hennes böcker väldigt gripande.

Till sist så har vi Peter May som kommer från Skottland. Svarthuset är den första boken i hans Isle of Lewis-trilogi och var också min första bekantskap med författaren. Sedan dess så har det blivit många fler böcker av honom.




11 kommentarer:

  1. Sammeli hade jag med också men inte May

    SvaraRadera
  2. jag får lust att läsa de två jag inte läst. särskilt den ifrån Syrien. Peter May har jag läst ett par titlar av och jag tycker mycket om honom.

    SvaraRadera
  3. Yazbeks bok vill jag läsa. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Svarthuset har jag läst. Syrien låter intressant.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dina böcker men andra av Peter May. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Yazbek lät intressant, Svarthuset-trilogin har jag läst och gillat! Älskar karga öar!

    SvaraRadera
  7. Jag är lite nyfiken på Sammelis böcker. Peter May har jag läs en hel hög av.

    SvaraRadera
  8. Svarthuset tycker jag är en bra deckare, mycket på grund av miljön. En mörk strimma av ljus har jag i läslistan. Det värsta är att den är så lång.

    SvaraRadera
  9. Peter Mays böcker gillar jag, och Yazbek skulle jag vilja läsa något av.

    SvaraRadera
  10. Inte läst någon av dina, men jag är nyfiken på En strimma av ljus.

    SvaraRadera