onsdag 5 april 2023

Tisdagstrion: Påsk


Missade att det var tisdag igår och då var det dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Men lägger ut en idag istället. Tyckte att ämnet var lite svårt, men till slut bestämde jag mig för att ta tre väldigt gula böcker, eftersom det är mycket gult till påsk.

Flickan med gåvorna av M.R. Carey. Detta är en lite ruggig och oerhört läsvärd framtidsskildring där människor blir något som kan liknas med zombies.

Minoritetsorkestern av Chigozie Obioma. Boken handlar om en ung kvinna från en rik familj och en obildad bondson i Nigeria som blir förälskade. Detta ställer till problem.

Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. En bok om två kvinnor från olika generationer i Afghanistan. Den skildrar också landets historia under 30 år.





6 kommentarer:

  1. känner till men inte läst

    SvaraRadera
  2. Tusen strålande solar har ja läst, den var väldigt bra. Flickan med gåvorna har stått oläst i hyllan i ... ja, evigheter nästan.

    SvaraRadera
  3. en dag närmare påsk! väldigt påskiga böcker. Minoritetsorkestern vill jag läsa

    SvaraRadera
  4. Gult passar verkligen! Minoritetsorkestern blev jag nyfiken på

    SvaraRadera
  5. Flickan med gåvorna har jag läst och tyckt mycket om. Minoritetsorkestern står oläst i bokhyllan och Tusen strålande solar skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera