torsdag 28 december 2023

De 12 bästa böckerna 2023

Nu har jag listat mina 12 bästa böcker under 2023. Jag hade ett bra läsår med många fina läsupplevelser och dessa 12 är de absolut bästa.

Nummer 1 - 3 är mina toppböcker och de är listade i den ordning som jag tycker att de är värda. Nummer 4 - 12 är utan inbördes ordning.


1. Hanya Yanagihara - Ett litet liv
2. Carlos Ruiz Zafón - Ängelns lek
3. Valérie Perrin - Färskt vatten till Blommorna



4. Leif Selander - Havets erövrare
5. Stephen King - De tre följeslagarna
6. Robert Harris - De ofrälsta
7. Lucinda Riley & Harry Whittaker - Atlas: Historien om Pa Salt
8. Ann-Helen Laestadius - Straff
9. Tina Harnesk - Folk som sår i snö
10. Camilla Läckberg & Henrik Fexeus - Mirage
11. Lucinda Riley - Den italienska flickan
12. Kim Faber & Janni Pedersen - Vinterland






2 kommentarer:

  1. Ett litet liv har jag inte läst än men Färskt vatten gillade jag inte alls, men smaken är olika.

    SvaraRadera
  2. Ett litet liv har jag inte läst (blir avskräckt både av omfång och omslag) men jag älskar båda dina andra toppnoteringar ❤️

    SvaraRadera