tisdag 19 december 2023

Tisdagstrion: Bokomslag i julens färger


Då är det tisdag igen och det är åter dags för en tisdagstrio hos Ugglan & Boken. Veckans böcker skall vara i julens färger. Mina tre böcker går alla i rött med lite vitt och dessutom har alla jultema.

1. Jul  i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Tredje boken i serien Lilla bageriet, en serie som utspelar sig i mysig miljö utanför Cornwalls kust.

2. Sherlock Holmes and the Christmas Demon av James Lovegrove. Boken utspelar sig strax innan jul och Sherlock Holmes senaste klient tror att hon är jagad av en jul demon.

3. Snösystern av Maja Lunde. En otroligt fin julberättelse som handlar om sorg, hopp och längtan efter jul.



 

8 kommentarer:

  1. fina röda färger. jag hitta alldeles nyss Colgan i min egen hylla! surprise! surprise. kände inte till Sherlock Holmes - titeln

    SvaraRadera
  2. Sherlock Holmes och juldemonen blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  3. Maja Linde har skrivit annat bra- blir nyfiken på snösystern / bokologen

    SvaraRadera
  4. Snösystern blev jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dina men vill läsa alla tre. Har läst den första delen Lilla bageriet -serien.

    SvaraRadera
  6. Här var det rött 🙂 Colgans bok är den enda jag har läst i din trio.

    SvaraRadera