onsdag 6 december 2023

Tisdagstrion: Drömmar(i handling eller titel)

 


Då tänker jag delta i Tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Det var ett tag sedan. Denna veckan skall det vara drömmar i handlingen eller i bokens titel. Här kommer mina:

1. Min far hade en dröm av Barack Obama. Detta är memoarer av USA:s tidigare president. En otroligt läsvärd bok.

2. Faller fritt som i en dröm av Leif GW Persson. En spännande berättelse som handlar om att lösa Palme-mordet.

3. Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström. Första delen i Fogelströms fantastiska Stadsserie, En berättelse som följer några generationer i ett växande och utvecklande Stockholm.






5 kommentarer:

  1. Den enda jag har läst är Mina drömmars stad, men den gjorde ett starkt intryck på mig när jag läste den för länge sedan.

    SvaraRadera
  2. har förstås läst Fogelströms serie. och lyssnat på som radioföljetong. Obamas bok känner jag till men har inte läst. Leif GW har jag läst annat av

    SvaraRadera
  3. A Room of my own. http://mrscalloway.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dessa, men en del annat av Leif GW Persson har det ju blivit.

    SvaraRadera