tisdag 9 april 2024

Tisdagstrion: "Första" eller "sista" i boktiteln

 


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Denna veckan skall orden första eller sista finnas i boktiteln.

1. Den första frosten av Anna Kuru. Det är första delen i Kiruna-trilogin, vilken är en kriminalserie.

2. Sista vakten av Stephen King. Sista delen i thrillerserien Mr Mercedes.

3. Den sista stjärnan av Rick Yancey. Sista delen i serien Den femte vågen. Det är en Sci-fi serie för åldersgrupp 12 - 15.




9 kommentarer:

  1. Den första frosten har jag med i min trio också. Har bara läst den första i Yancys serie.

    SvaraRadera
  2. Den första frosten verkar intressant!
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
  3. Inte läst. Förvånas över hur många Stephen King-titlar det finns som jag aldrig hört talas om ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja King har skrivit en massa böcker. Vi har många men långt ifrån alla.

      Radera
  4. Nu har jag sett Den första frosten så många gånger idag att jag börjar bli nyfiken på den.

    SvaraRadera
  5. Den första frosten har ja läst. King brukar jag inte läsa. har inte tid. Yancey kände jag inte till

    SvaraRadera
  6. Vi är flera som har med Kurus bok idag.

    SvaraRadera
  7. De två första har jag läst och de är med i min trio också.

    SvaraRadera