tisdag 2 augusti 2016

Top ten tuesday


Hos bloggen The Broke and the Bookish lyder veckans tema så här:

Ten books you'd buy right this second if someone handed you a fully loaded gift card!

Ja jösses vad många böcker man skulle handlat om man hade ett presentkort fullt med pengar. Dessa tio kom jag på att jag nog skulle köpa.

1. Michael Connelly - Övergången
2. Elena Ferrante - Min fantastiska väninna
3. David Gregory Roberts - Bergets skugga
4. Jan Guillou - Blå stjärnan
5. Jan Guillou - Äkta amerikanska jeans
6. Pam Jenoss - Diplomatens hustru
7. Jan Mårtenson - Silverapostlarna
8. Emely Bronté - Svindlande höjder
9. Leo Tolstoj - Krig och fred
10. Jane Austen - Northanger Abbey

6 kommentarer:

  1. Svindlande höjder är så bra :)

    SvaraRadera
  2. Elena Ferrante - Min fantastiska väninna vill jag också ha, alla säger den är så bra. Kristina Appelqvist skriver riktigt bra pusseldeckare.

    SvaraRadera
  3. Svindlande höjder och Krig och fred är riktigt bra :)

    SvaraRadera
  4. Bergets skugga har varit nära att åka ner i den elektroniska varukorgen flera gånger, men omfånget och minnet om den sega biten i mitten på Shantaram stör lite.

    SvaraRadera
  5. Krig och fred har jag läst, men jag skulle gärna köpa och läsa om den

    SvaraRadera
  6. Åh vill också läsa svindlande höjder, den står på min "att-läsa bucketlist" :)
    Mvh
    www.amandasminnen.wordpress.com

    SvaraRadera