söndag 11 mars 2018

Helgfrågan v. 10


Nu är jag väldigt sen på tåget. Kom på först idag då det är söndag att jag missat helgfrågan hos Mias bokhörna. Veckans frågor lyder:

Vad tycker du om särskrivningar i böcker?
Kan inte påstå att jag hittar särskrivningar speciellt ofta i böcker. Men hittar jag det så sticker det i ögonen på mig måste jag säga.

Bonusfråga: Hur är det med dig, brukar du svinga de lurviga någon gång?
Numera blir det inte mycket dans för mig. Förr i tiden däremot dansade jag så mycket som möjligt. Började springa till Parken och dansa redan i tonåren och även discon fick besök av mig. Men nu är jag ju en person som inte alltid nöjer mig med att göra saker bara för skoj skull, utan jag är lite tävlingsmänniska. Så mellan 1990 till 1996 så tävlade både jag och mina barn i bugg och dubbelbugg för Borås Dansförening. Nedan ser ni en lite suddig bild på mig och danspartnern på en tävling. Tror att det var Svenljunga sportdansklubb som höll i det hela.


Jag har inga videoklipp på någon av oss från den tiden. Hade sådana på VHS förr, men de har nog kommit bort i någon flytt. Men nedan kan ni se klipp på bugg från 1990-talet och därefter ett nyare klipp på några duktiga dansare som tävlade i dubbelbugg för vår förening.






5 kommentarer:

  1. Tycker inte heller just särskrivning förekommer så värst ofta i böcker, men har väl varit med om skräckexempel i enstaka eböcker dock. Bugg ser ju kul ut, ingen dansant människa själv dock. :)

    SvaraRadera
  2. Där ser man, vad kul! Det känns som att pardans var mer poppis förr men jag vet inte.

    SvaraRadera
  3. Nej men vad skoj, rena proffset ju.

    SvaraRadera