fredag 23 mars 2018

Helgfrågan v. 12


Nu så här på fredagskvällen så tänkte jag svara på Helgfrågan hos Mias bokhörna. Eftersom det snart är påsk så har frågorna detta som tema. De lyder:

Vilken är din bästa deckare?
Det finns många deckare som jag tokgillar, men två som jag läst det senaste året som fastnat i minnet eftersom jag tycker att de är väldigt speciella, och som dessutom fått 5 / 5 i betyg av mig är Coffin Road av Peter May och Mafioso av Ray Celestin.


Bonusfråga: Ibland är det gott med lite kalla rätter, Mia brukar göra en ris och räklåda. Hon undrar vad vi brukar göra?

Jag brukar inte göra så mycket märkvärdigt till påsk, men lite gravlax med god sås till är ju aldrig fel.


8 kommentarer:

  1. lax i alla former är gott, May har jag inte läst.

    SvaraRadera
  2. Coffin Road var väldigt bra. Celestin har jag inte läst, men Yxmannen finns på läsplattan.

    SvaraRadera
  3. Peter Mays böcker är jätte bra! Ray Celestin har jag inte läst något av, än.

    SvaraRadera
  4. Inte läst något av dessa författare. Så där verkar jag ha missat något! :)

    SvaraRadera
  5. Åh! Har varit nyfiken på både Peter May och Ray Celestin men än har det inte blivit av. Snart hoppas jag!

    SvaraRadera
  6. Coffin road ligger oläst här hemma, kanske borde göra någonting åt det!

    SvaraRadera