onsdag 16 maj 2018

Veckans topplista v. 20 - Norge


Igår tisdag var en oerhört jäktig dag så jag glömde totalt av Veckans topplista som Johannas Deckarhörna håller i. Men vi tar det idag istället. Eftersom det är Norges nationaldag nu den 17:e så passar det väl bra att ha Norge som tema.

Jag inser att jag inte läst så väldigt mycket från Norge, varken böcker av Norska författare eller handling i Norge. Men några kom jag på.

De fyra första författarna har jag läst några böcker av och Knausgårds böcker vill jag läsa.

 

9 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av de böckerna, men är väldigt nyfiken på Sandemos serie

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller läst någon av böckerna i din lista. Men Knausgårds Min kamp vill jag också gärna läsa. Det gäller bara att hitta rätt tillfälle och ta sats ordentligt känns det som. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. tänk, glömde Knausgård... läst honom och hans fru.

    SvaraRadera
  4. ja, tänk att jag också glömde Knausgård trots att jag gillar honom. läste också Fossum, Lindell och Holt förr om åren

    SvaraRadera
  5. Har läst alla utom Sandemo och det är nog en serie som jag nog inte vågar börja läsa :)

    SvaraRadera
  6. Älskade Poona har jag läst och Margit Sandemos böcker är jag lite nyfiken på. Tack för de övriga tipsen! :)

    SvaraRadera
  7. Knausgård har jag aldrig läst, men däremot några av de andra.

    SvaraRadera
  8. Anne Holts böcker brukar jag gilla. :)

    SvaraRadera
  9. Jag är dålig på att läsa norsk böcker. Har läst någon av Karin Fossum, Jo Nesbö (får inte till bokstaven), Unni Lindell och en massa av Margit Sandemo.

    SvaraRadera