onsdag 23 maj 2018

Veckans topplista v. 21 - Mors dag


Som de senaste veckorna så är jag sen med Veckans topplista som Johannas Deckarhörna håller i. Men nu har jag äntligen kommit till skott. Denna veckan skall vi hitta böcker med mammor i eller helt enkelt sätta ihop tips på presenter till mammor. Jag sätter helt enkelt ihop en lista med böcker som jag tror min egen mamma skulle gilla. Det är lättsamma mysiga böcker och fyra av dem är första delen i en serie.

1. Rosengädda nästa! av Emma Hamberg
2. Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
3. Norrsken av Frida Skybäck
4. Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg
5. Mambo i Chinatown av Jean Kwok

 


8 kommentarer:

  1. Den enda jag inte läst är Rosengädda nästa

    SvaraRadera
  2. Mambo i Chinatown har jag läst, den var mysig. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  3. Norrsken skulle kanske min mamma också gilla :)

    SvaraRadera
  4. jag läste nyligen Manglade dukar och vikta servetter och den var lättsam och trevlig. Mambo i Chinatown har jag på den långa läslistan

    SvaraRadera
  5. Så härligt, äntligen böcker jag har läst. Alla utom den första :)

    SvaraRadera
  6. 2 har jag läst men alla är nog härliga på sitt sätt.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  7. Det lilla bageriet lyssnar jag på just nu. Än så länge är den bra i alla fall!

    SvaraRadera