torsdag 23 augusti 2018

Hett i hyllan #158


Ja då är det dags för Hett i hyllan igen eftersom det åter är torsdag. Det är som vanligt Bokföring enligt Monika som håller i detta. Här skall vi som vanligt plocka fram någon bok från bokhyllan som har stått där i eviga tider.

Veckans bok hos mig är åter en av de där böckerna som jag inte minns om jag köpt på Myrorna eller från någon reakorg på EKO. Det är i alla fall Blackout: när min hjärna blev min fiende av Susannah Cahalan. Boken är i pocket och gavs ut 2014. Bokens handling verkar intressant och det var säkert därför den hamnade i min hylla för ett bra tag sedan. Borde läsa den snart.

Så här står det om handlingen:

"Blackout är den häpnadsväckande berättelsen om en ung kvinnas plötsliga sjukdomsutbrott. Det som började till synes oskyldigt med två inbillade vägglusbett på armen kom snart att kullkasta tjugofyraåriga Susannah Cahalans tillvaro fullständigt. Inom ett par veckor hade hon genomgått en total personlighetsförändring med svåra vanföreställningar, paranoia och tvångsmässigt beteende. Läkarkåren stod handfallen. I denna gripande självbiografi får vi följa henne under den svåra sjukdomstiden fram till diagnosen som räddade hennes liv."



3 kommentarer:

  1. Den har jag faktiskt hört talas om och jag är lite nyfiken på den.

    SvaraRadera
  2. Den har jag läst och den är bra!

    SvaraRadera