torsdag 1 november 2018

Helgfrågan v. 44


Då är helgen i antågande igen och hos Mias bokhörna har Helgfrågan dykt upp. Så här lyder frågorna denna helgen:

Firar ni Halloween?
Ett rakt nej på den frågan. Ingen i vår familj har haft intresse för att fira detta någonsin.

Bonusfråga: Gillar du läsa skräckböcker?
Är en riktig fjolla när det gäller skräck både i bokform och på film. Men har gett mig den på att bli lite modigare. Har precis tagit mig igenom DET av Stephen King vilken jag inte tyckte var så hemsk. Nu har jag precis påbörjat Hemsökelsen på Hill House av Shirley Jackson. Får väl se hur det går.


11 kommentarer:

  1. Det har jag läst men det var länge sen. Återvände till King för några år sen efter lååångt uppehåll men läst andra genrer nu. Är nog lite mer för deckare och de kan ju vara ruggiga....;)

    SvaraRadera
  2. Jag behöver inte halloween. Men skulle vilja läsa Lida av King. Tror jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lida är även jag sugen på. Den står här bland makens böcker så om ett tag kanske :)

      Radera
  3. Jag läste Carrie av King för några år sedan och den var bra. Det var inte första jag läste men hans första bok. En bra balans.

    SvaraRadera
  4. Det har jag varit lite sugen på att läsa, men jag drar mig för den eftersom den är en sån tegelsten och jag vet att King skriver lite väl detaljerat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja King skriver onekligen detaljerat, men jag tyckte att boken flöt på bra trots det.

      Radera
  5. Shirley Jackson har jag tänkt läsa något av. Det skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  6. Det är lättare med skräck i böcker än på film.

    SvaraRadera
  7. De två böckerna vill jag också läsa.

    SvaraRadera