fredag 27 september 2019

The Time Idiot


Titel: The Time Idiot
Författare: A.R. Yngve
Utgivningsform: Egenutgivning
Format: Paperback
Utgiven:  2017
Antal sidor: 220
Finns att köpa på: Amazon
Tack till A.R. Yngve för boken!

Fick en förfrågan av författaren A.R. Yngve om jag ville läsa The Time Idiot. Tyckte att storyn kändes kul och jag läser väldigt sällan på engelska numera så jag tackade jag. Nu har ju all läsning av personliga själ dragit ut på tiden ganska mycket så boken blev läst först nu.

Så här lyder baksidestexten:

"It became necessary to destroy history in order to save it... 
The born-again religious, recovering alcoholic, not-too-bright U.S. President Prescott J. Walker is desperate. He fears he will end his presidency as a failure, and needs a miracle to turn things around...

Then he learns that the military has secretly developed the world's first time machine.

His Vice President, the sinister and secretive Zack Cutter, convinces Prescott to seize the time machine and "set history straight". All he has to do is go back in time and make a few small alterations, and all the problems of the present will go away!

That's the plan, anyway. But even the smallest alterations of the past can have unforeseen consequences... especially when you're as clumsy as "Pres" Walker. His greatest misadventure is about to begin... and history may never be the same again."


---

Tycker att allt jag läst av författaren hittills är väldigt lättläst. Nu var ju denna bok på engelska och jag läser sällan på engelska längre så det gjorde så klart läsupplevelsen väldigt annorlunda. Storyn handlar ju om USA´s president som råkar komma över en tidsmaskin. Detta blir upptakten till en rolig, galen och fullständigt skruvad story som ledde oss till olika delar av världen och i olika tider. Det var verkligen underhållande. Hade säkert varit ännu bättre om min engelska flöt på bättre. Men hädanefter skall jag läsa mer på engelska så jag får tillbaka flytet.


Betyg: 3 / 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar