söndag 13 oktober 2019

En smakbit på söndag - Skuggor över Golden Gate


Nu var det ett bra tag sedan jag deltog i En smakbit på söndag, så nu är det verkligen dags igen. Denna veckan är det Flukten fra virkeligheten som håller i utmaningen.

Veckans smakbit kommer från sidan 43 i boken Skuggor över Golden Gate av Pieter Tham som jag precis påbörjat. Boken känns redan riktigt bra. Så här lyder smakbiten:

"Minidramat på bron låg bakom dem. Den långbenta Laura, hans nya bekantskap, tog kommandot och körde iväg med Ruben i sin metallic blå Volkswagen till restaurangen Cliff House. Hon agerade reseguide under bilfärden och informerade Ruben om att värdshuset hade funnits i olika skepnader sedan 1850-talet och nu var kulturminnesmärkt. Krogen var spektakulärt belägen vid den milslånga stranden Ocean Beach väster om San Francisco, högt ovanför de fantasieggande ruinerna av ett gammalt badhus och med vidsträckt utsikt över Stilla havet. Alldeles vid stranden fanns några karga klippor, populära bland soldyrkande sälar."

 

15 kommentarer:

  1. Den här boken kände jag inte till. Så mycket böcker det finns....Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Okänd bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände inte ens till författaren innan jag fick hem denna bok.

      Radera
  3. Läste hans förra bok för väldigt längesedan och tyckte den var så där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Språket känns så bra. Har varit lätt att komma in i handlingen .

      Radera
  4. Jeg har fryktelig lyst til å reise på bilferie i USA. Det høres virkelig fantastisk ut! :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  5. Författaren hade en fin meritlista. Och texten känns välskriven och rapp. Tack för smakbit, nu längtar jag tillbaka till San Fransisco!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han verkar vara duktig. Gillar redan hans språk.

      Radera
  6. Okänd bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. tack för smakbiten! Har inte hört talas om boken eller författaren.

    SvaraRadera
  8. Kände inte heller till boken. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Den boken var helt ny för mig.

    SvaraRadera
  10. känner inte till vare sig författare eller bok. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten, alltid trevligt att få höra om en ny bok!

    SvaraRadera