söndag 19 juli 2020

En smakbit på söndag - Min historia


Då är det söndag kväll och dags för en smakbit ur boken jag för närvarande läser. Detta lägger vi upp hos Flukten fra virkeligheten

Min smakbit kommer från Min historia av Michelle Obama. En superintressant bok om den före detta presidentfrun i USA. Min smakbit lyder:

"I flera månader hade Barack och jag tassat runt frågan om vi skulle gifta oss. Vi hade varit tillsammans i ett och ett halvt år och det verkade som om våra känslor för varandra fortfarande var orubbliga. Han gick sista terminen på Harvard och var uppslukad av arbetet med Law Review, men snart var det tänkt att han skulle komma tillbaka till mig och söka jobb som advokat i Illinois. Planen var att han skulle bo på Euclid Avenue igen, denna gång på ett sätt som kändes mer permanent. För mig var det ytterligare en orsak att längta efter att vintern skulle ta slut."



13 kommentarer:

  1. Känner ju till boken, men har aldrig känt mig lockad av den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. en intressant kvinna, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Jag är lite nyfiken på den. Ska bli intressant att läsa vad du tycker om den när du läst klart. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Jag har denna på min läslista, men den bara halkar ner på listan...finns så himla mycket jag vill läsa. Ha en fin sommarvecka, tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns för många intressanta böcker och för lite tid.

      Radera
  5. Tack för smakbiten! Vill läsa den men hade ännu hellre lyssnat på den med Michelle Obama själv som uppläsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade nog varit intressant att lyssna på den.

      Radera
  6. Den här har jag ju läst, eller lyssnat på när Michelle själv läser, och den var jättebra!

    SvaraRadera
  7. Hade kanske varit något att lyssna på den. Men den är intressant som fysisk bok också.

    SvaraRadera
  8. Den här står på läslistan, och finns i mina ljudbokshyllor, blir kanske att lyssna på engelska, Michelle Obama läser, men är också en bra uppläsare på den översatta så får se. Tack för påminnelsen och smakbiten!

    SvaraRadera