torsdag 2 juli 2020

Helgfrågan v. 27 2020


Helgen närmar sig igen och hos Mias bokhörna har Helgfrågan kommit upp. Veckans frågor lyder:

Har du gjort någon TBR inför sommaren?
När juni började så valde jag ut några böcker som jag ville läsa under sommaren. Har redan hunnit läsa fyra av dem och har börjat på en femte.


Bonusfråga: Vad brukar du laga för gott en fredagskväll?
Oftast inget speciellt. Någon gång kan vi göra någon baugette med något gott i eller göra en hemmagjord pizza, men inget märkvärdigare numera.

14 kommentarer:

  1. ungefär liknande hög som jag nyss hämtat på biblioteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att detta är riktigt bra böcker.

      Radera
  2. Jättefin hög, Kirke har jag med men i pocket. Fin lässommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kirke ser jag jättemycket fram emot att läsa.

      Radera
  3. Kirke gillade jag så mycket att jag har en annan av Madeline Miller på läslistan i sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört gott om Madeline Millers böcker.

      Radera
  4. Läst två av böckerna i dina högar. Döden i Gaillac och Där kräftorna sjunger. Skrivit omdöme om båda så nöjer mig med att inte säga så mycket mer om vad jag tyckte. Connellys kan jag tänka mig att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där kräftorna sjunger har jag hunnit läsa och tyckte att den var fantastisk.

      Radera
  5. Kirke har jag beställt i pocket. Där kräftorna sjunger är reserverad på biblioteket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskade Där kräftorna sjunger och Kirke ser jag så mycket fram emot att läsa.

      Radera
  6. Fina högar! Jag rekommenderar Kräftorna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där kräftorna sjunger är en av böckerna som jag redan hunnit läsa. Den var fantastisk.

      Radera
  7. Celestin vill jag läsa men jag vill läsa hans andra bok först.

    SvaraRadera
  8. Trevliga bokhögar! Dock inte läst någon av titlarna.

    SvaraRadera