onsdag 21 oktober 2020

Veckans kulturfråga v. 43 2020


Fick syn på idag att Enligt O har veckans kulturfråga. Tänkte att det vore trevligt att svara på den. Så här lyder frågan:


Vilka böcker planerar du att läsa under läslovet?
Nu har ju inte jag något speciellt lov eftersom jag är hemma och har sjukersättning, men jag vill ändå dela med mig av vad jag förmodligen kommer att läsa. Har några böcker påbörjade som jag säkert fortfarande läser under läslovet och det är Amerikanska gudar av Neil Gaiman och Livet av Keith Richards. Läser jag något mer utöver det så blir det nog Cilkas resa av Heather Morris.

 

10 kommentarer:

  1. Amerikanska gudar låter intressant.

    SvaraRadera
  2. tre nya böcker för mig, tack för tips.

    SvaraRadera
  3. Tre böcker jag ännu inte läst. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  4. Gaiman är ett bekymmer för mig. Har läst någon bok av honom som jag inte förstod. säkert inte hans fel. de båda andra böckerna kände jag inte till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har lite blandade känslor med Gaiman, men den här har i alla fall börjat bra.

      Radera
  5. Har varit nyfiken på "American gods" ett tag nu men tycker att Gaiman är lite... ostadig vad gäller att leverera bra böcker. Neverwhere är en av mina favoritböcker, men har inte hittat någon annan bok som han skrivit som varit lika bra. Blir intressant att se vad du tycker om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan absolut hålla med om att han är ojämn.

      Radera