lördag 24 april 2021

Helgfrågan v. 16, 2021


Nu när det är helg så tänker jag svara på Helgfrågan. Den finns som vanligt hos Mias bokhörna. Frågorna lyder:


Nämn någon hypad bok du läst som inte levde upp till förväntningarna?
En bok som jag hade höga förväntningar på var Vända hem av Yaa Gyasi. Hade hört så mycket positivt om boken och på Goodread har den betyg 4,46. Jag gav bara boken en 3:a. Trots att ämnet var intressant så tyckte jag att det var lite för många karaktärer att hålla reda på och hoppen mellan de olika generationerna gick alldeles för fort fram.



Bonusfråga: Hur går det med din trädgård/balkong?
Har balkong och med den är inget alls gjort. Vi använder sällan vår balkong så jag har inte fixat den på flera år. Vi går hellre ut och sätter oss utanför huset vid någon av uteborden eller så åker vi ut till något mysigt ställe.


 

3 kommentarer:

  1. Nej men oj den har jag in bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många gillar den jättemycket, men med mig klickade inte boken riktigt.

      Radera
  2. Den här var det mycket skriverier om förut, funderade lite på att läsa men var inte så sugen. Är lite lik när det gäller balkongen, brukar fixa till den men hänt att jag hoppat det, den är för varm att vara på under sommaren så går hellre ut i naturen.

    SvaraRadera