tisdag 6 april 2021

Tisdagstrion: Böcker av författare som jag bara läst en bok av


Hos Ugglan & Boken så skall vi i tisdagstrion denna veckan nämna tre författare som vi bara läst en bok av. Av de tre författare som jag väljer har jag läst böcker som jag verkligen gillar och jag vill absolut läsa fler.

1. Av Peter Stjernström har jag läst Station K som var en spännande och lite läskig bok. Har två böcker till av författaren i bokhyllan. Vill läsa nu.

2. Minnenas skuggor av Kai Bruno grep tag, och den har ett fantastiskt språk. Kommer att få hem två till och jag längtar efter att läsa dem.

3. Till sist Fallvatten av Mikael Niemi. En intressant och spännande bok. Har redan en bok till av författaren som jag skall försöka läsa under året.

 


13 kommentarer:

  1. Fallvatten är den enda jag har läst i din trio. Det kan vara den enda jag har läst av Niemi, men jag är osäker på om jag kanske har läst Populärmusik från Vittula. Eller om jag bara har sett filmen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte ens sett Populärmusik från Vittula på film.

      Radera
  2. Station K är den enda jag läst av den författaren också!

    SvaraRadera
  3. Station K blir jag nyfiken på! Har inte läst några i din lista. Än så länge. ;)

    SvaraRadera
  4. gillar Niemi, denna oläst i bokhyllan, hittade på bibliotekets gallringshylla.

    SvaraRadera
  5. Mikael Niemi borde jag försöka läsa något av.

    SvaraRadera
  6. Har bara läst Mikael Niemi från din lista. Fallvatten, Populärmusik från Vittula och Mannen som dog som en fisk. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är jättesugen på att läsa mer av Niemi

      Radera
  7. har läst Koka björn av Mikael Niemi och den var oväntat bra. de andra båda känner jag inte alls till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har Koka björn bland mina olästa.

      Radera
  8. Fallvatten har jag länge tänkt läsa men det har ännu inte blivit av.

    SvaraRadera
  9. Jag kan rekommendera Koka björn av Niemi - riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt Koka björn bland mina olästa.

      Radera