lördag 5 juni 2021

Helgfrågan vecka 22

 

Då är det helg och dags för att svara på helgfrågan som Mias bokhörna ställer. Så här lyder frågorna:

Har ni något tips om bloggar eller personer man ska följa eller något trevligt tips?
Det finns ju hur många intressanta människor som helst att följa, både på bloggar, Youtube och Instagram. En blogg som jag följt jättelänge är Nilmas Bokhylla. Hon skriver om trevliga böcker och tipsar ofta om kommande utgivning. På Youtube så följer jag norska kanalen The Book Castle. Alice som driver den kanalen tipsar om massor med bra litteratur. Följer även Youtube-kanalen Bookcraft. Anna som har den här kanalen pratar om trevliga böcker och om sitt hantverk. Så trevligt.

Bonusfråga: Vad gör ni i värmen?
Jag ägnar mig så klart åt att läsa och just nu läser jag Paradis City av Jens Lapidus, samt Den hemliga historien av Donna Tartt. Så blir det även en hel del promenader eftersom jag hakat på Camilla Läckbergs utmaning #läckberg100, vilken innebär att man skall röra på sig minst 5 minuter om dagen i 100 dagar.
 


 

4 kommentarer:

  1. Tartts bok oläst i bokhyllan, The Book Castle verkar intressant.

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra utmaning. Viktig att röra på sig. Men bäst tidig morgon eller efter 18 på kvällen sommartid, om man kan välja.

    SvaraRadera
  3. Jag visste inte ens Läckberg hade en utmaning,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo på Instagram. Hon vill komma i form så hon skall röra på sig minst 5 minuter per dag i 100 dagar. Hon uppmanade de som ville att haka på och det är många som gjort.

      Radera