lördag 12 juni 2021

Helgfrågan vecka 23, 2021


Då är det helg och hos Mias bokhörna så finns veckans helgfråga uppe. Frågorna lyder så här:


Om du träffar en person från ett annat land, vilken svensk bok skulle du rekommendera till hen att läsa?
Jag skulle rekommendera Stads-serien av Per Anders Fogelström. Det är ju en otroligt fin historisk serie där vi får följa flera generationer människor i Stockholm. Serien börjar med boken Mina drömmars stad.

 


Bonusfråga: Vad är det svenskaste man kan äta?
Svår fråga för jag kunde valt flera ätbarheter som jag tycker är svenskt, men jag beslutade mig för att välja sill och färskpotatis.


2 kommentarer:

  1. har lärt mig att tycka om sill som vuxen, svenskt bokval.

    SvaraRadera
  2. Matjessill med färskpotatis, gräddfil och gräslök är så gott som oslagbart sommartid. Nu blev jag nästan lite hungrig. :) Inte läst Fogelström, troligen missat något väsentligt där, tror det är själva bokseriens längd som skrämmer, men det borde ju räcka att läsa första boken såklart.

    SvaraRadera