söndag 26 september 2021

En smakbit på söndag - Små eldar överallt


Då är det söndag kväll och hos Betraktninger finns som vanligt En smakebit på söndag. Här skall vi dela en smakbit ur boken vi för närvarande läser.

Min smakbit kommer från Små eldar överallt av Celeste Ng. Har inte hunnit så långt ännu men så här låter smakbiten:

"Medan Pearl lärde sig mer om sin nya hemstad började Moody lära sig mer om Mias konst, och den invecklade och nyckfulla beskaffenheten hos familjen Warrens ekonomi."


10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Har inte hunnit så långt än men den verkar lovande.

      Radera
  2. Oh den läste jag på engelska för ett par tre år sedan och gillade den mycket. Tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lilla jag hunnit läsa hittills lockar.

      Radera
  3. denna är fortfarande oläst i min bokhylla, tack för påminnelse.

    SvaraRadera
  4. Jag är mest fundersam över hur man ska uttala författarens efternamn :)
    Boken verkar vara uppskattad. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Läst den har jag inte, men den har varit svår att missa så jag känner i alla fall igen den.

    SvaraRadera
  6. står i in hylla. läser den när som helst. tack för smakebiten!

    SvaraRadera