tisdag 21 september 2021

Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa i höst


Då är det tisdag och dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall vi visa tre böcker som vi ser extra mycket fram emot att läsa i höst. Mina tre böcker som jag vill läsa i höst står redan i min bokhylla och det är:

1. Polcirkeln av Liza Marklund. En kriminalroman som är första boken i en planerad trilogi.

2.Johnny the Fucker av Magnus Uggla. En bok som låter hur underhållande som helst som handlar om när Magnus Uggla för första gången 1978 ställer upp i Melodifestivalen.

3. Månen är solens syster av Lotta Persdotter. En bok som utspelar sig 30 år före vår tidräkning och den handlar om Kleopatras okända tvillingar.



 




9 kommentarer:

  1. Är faktiskt lite nyfiken på Liza Marklunds bok och Månen är solens syster.

    SvaraRadera
  2. av en händelse känner jag till Magnus Ugglas bok. den är säkert läsvärd. Marklund känner jag till men inte den tredje

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att Ugglas bok kan vara ganska humoristisk.

      Radera
  3. Svar
    1. Ja det är det faktiskt. Gillar att läsa olika genres.

      Radera
  4. De två första kommer jag med största säkerhet att läsa. Någon gång.

    SvaraRadera
  5. Oj, så Magnus Uggla skriver bok alltså. Man kan misstänka något humoristiskt med en nypa ironi?

    SvaraRadera