torsdag 23 september 2021

Hett i hyllan: Vecka 38, 2021


Torsdag och det är dags för hett i hyllan. Det är naturligtvis som vanligt Bokföring enligt Monika som inspirerar till detta. Här skall vi plocka fram de där böckerna som stått och samlat damm i hyllorna i eviga tider.

Liksom förra veckan så kommer även veckans bok från mitt skåp i köket. Veckans bok är från 2017. Den heter Kåda och är skriven av Ane Riel.

Så här  står det om handlingen: "Det är inte alltid så lätt för Liv att förstå sin omvärld. Då är det tur att hon har en pappa som Jens, som är så duktig på att förklara allting: Varför mamma blivit så stor att hon inte kan lämna sovrummet, varför man inte ska gå i skolan. Och framför allt varför man måste döda farmor.
Kåda är en mångbottnad spänningsroman, som kommit att älskas av såväl kritiker som läsare. Det är samtidigt en roman om lojalitet och om rädslan för att förlora det man har. Ane Riel berättar genom flera röster om en familj i sönderfall och om tragedin som fått livet att börja krackelera."

Boken låter ju läsvärd så jag fattar inte varför jag inte läst den. Jo vänta.....kanske har mer böcker än jag hinner med 😄 Den har ju vunnit något pris också så den borde vara bra.

 


7 kommentarer:

  1. Den har jag läst! En väldigt mörk och tragisk historia, men riktigt bra.

    SvaraRadera
  2. Kåda hörde jag mycket talas om för några år sedan. Men det blev aldrig av att jag läste den.

    SvaraRadera
  3. Den har jag läst. Mörk och speciell. Och bra.

    SvaraRadera
  4. Har hört väldigt mycket bra om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, därför fattar jag inte varför jag inte läst den för länge sedan.

      Radera