söndag 29 maj 2022

Helgfrågan v. 21, 2022


Lite sent ute med helgfrågan denna veckan. Det är som vanligt Mias bokhörna som lagt ut den. Frågan lyder: 


Läser man när man lyssnar på ljudböcker?
Läser kanske man inte gör i ordets rätta bemärkelse om man med läsning menar att man håller i en bok och läser med ögonen. Men för mig är det så att när jag kikar på vad jag läst under en månad, så räknar jag definitivt in även ljudböckerna. Det är ju bara olika sätt att ta till sig bokens innehåll. Det är toppen att ljudböcker finns för vissa vill gärna läsa men kanske av olika anledningar inte klarar av eller hinner läsa en fysisk bok, då är det toppen att man kan ta del av böckernas värld genom att lyssna när någon läser upp dem istället.

En ljudbok som jag precis lyssnat på som jag inte kunde sluta lyssna när jag väl börjat var Kult av Camilla Läckberg & Henrik Fexeus. Riktigt bra uppläst av Eva Röse.


1 kommentar: