tisdag 10 maj 2022

Tisdagstrion: Trafikljus(en röd, en gul och en grön)


Då är det tisdag och dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall bokomslagen vara ett rött, gult och grönt, precis som trafikljuset. Här kommer mina:

1. Manuskriptet från Accra av Paulo Coelho. Det utspelar sig i Jerusalem och det handlar om korsfarare.

2. Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker. Första delen i den fantastiskt fina Burma-serien.

3. Gurun i Ponomadalen av Mikael Bergstrand. Tredje och avslutande delen i den roliga och mysiga serien om den svenske Göran och hans udda vän Yogi från Indien.

 




15 kommentarer:

  1. Konsten att höra hjärtslag har jag läst och gillat!

    SvaraRadera
  2. Jag gillade Delhis vackraste händer, så den där borde jag nog kolla upp. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av dina. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  4. Coelhos Alkemisten gillade jag, dags att läsa honom igen! / Maria Bokologen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har flera andra böcker av Cohelo bland mina olästa.

      Radera
  5. Varför har jag inte fortsatt läsa Burmaserien, den första gillade jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den serien är så mysig och rolig.

      Radera
  6. Konsten att höra hjärtslag har jag hört talas om, men inte de två andra. Tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Bergstrands bok är den enda i din trio som jag har läst. Hela den serien är riktigt bra.

    SvaraRadera