tisdag 31 maj 2022

Tisdagstrion: Å, Ä, Ö(minst en av bokstäverna någonstans i varje titel)


Då är det tisdag igen och hos Ugglan & Boken så finns veckans tisdagstrio uppe. Denna veckan skall bokstäverna Å, Å eller Ö finnas i varje boktitel. Här kommer mina:

1. Dödssynden av Harper Lee. Boken kom 1960 och räknas som klassiker. Den utspelas i den amerikanska Södern i småstadsmiljö. Väldigt läsvärd.

2. Spåren efter dig av Katherine Webb. Boken utspelar sig i den engelska orten Bath 1942. Den handlar om en flicka som försvinner under en bombning, men när man börjar leta efter henne så hittar man en annan kropp. Mycket intressant.

3: Brännmärkt av Lizette Edfeldt. Detta är en dystopisk framtidsskildring som var väldigt intressant. Detta är första boken i en tänkt serie, men ännu vet man inte när bok 2 kommer.




10 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dessa böcker. Men jag har brännmärkt här hemma som jag köpt på bokrean i år :)

    SvaraRadera
  2. Dödssynden och Spåren efter dig har jag läst. Brännmärkt har jag hört talas om men inte läst än.

    SvaraRadera
  3. Harper Lee har jag läst. Katherine Webb har jag inte läst något av men känner till. den tredje boken är helt okänd för mig

    SvaraRadera
  4. Dödssynden har jag läst, fast mycket länge sedan.

    SvaraRadera
  5. Dödssynden är mycket läsvärd! De andra två är helt nya för mig och Brännmärkt blir jag nyfiken på ( gillar dystopier)

    SvaraRadera
  6. Dödssynden och Brännmärkt har jag läst och gillat :)

    SvaraRadera
  7. Dödssynden och Brännmärkt har jag läst. Webb är jag nyfiken på, men har än så länge inte läst något alls av henne.

    SvaraRadera
  8. Dödssynden har jag läst och tyckt mycket om.

    SvaraRadera
  9. Dödssynden har jag läst och minns den som mycket bra, skulle nog gå att läsa om.

    SvaraRadera