tisdag 17 maj 2022

Tisdagstrion: Böcker med parallella berättelser/flera tidsplan


Då är det dags för tisdagstrion igen hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall boken bestå av parallella berättelser eller flera tidsplan. Det finns ju en hel del böcker på det ämnet så jag valde bara några, alla ingår i serier.


1. Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg. Denna boken ingår i författarens Huskvarnasvit. Här har vi en berättelse i nutid och en som börjar 1851.

2. De sju systrarna av Lucinda Riley. Detta är första delen i en serie med samma namn som denna bok. I denna bok handlar det om systern Maia. I varje bok i serien befinner vi oss i nutid när adoptivsystrarnas pappa avlidit. Deras sökande efter sitt ursprung tar dem både till andra länder och tidsmässigt någon eller några generationer tidigare.

3. Tyskungen av Camilla Läckberg. Detta är en av böckerna i Fjällbacka-serien. I dessa böcker får vi följa Polisen Patrik och författaren Erica. Dessa två blir indragna i kriminalfall. I de flesta av böckerna i serien så har vi fallet i nutid, men ofta så tas vi också bakåt i tiden för att hitta lösningen


 



24 kommentarer:

  1. 1 och 3 har jag läst, och nu blev jag sugen på Riley också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat alla böcker av RIley som jag läst hittills.

      Radera
  2. Tyskungen har jag läst! Tack för tips om de andra två!

    SvaraRadera
  3. Den första och den sista har jag läst och jag funderade faktiskt på att ta med Tyskungen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyskungen är en av de bättre böckerna i den serien.

      Radera
  4. Tre böcker som jag inte har läst. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. De sju systrarna gillar jag :)

    SvaraRadera
  6. Jag har förstått att de sju systrarna är väldigt populära.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är många som läst och gillat den.

      Radera
  7. Jag läste den här första boken i Huskvarna serien men har inte fortsatt. Men det ska jag nog göra någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så mycket att läsa så man hinner inte allt.

      Radera
  8. Har medvetet hoppat över Riley - för lång serie ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är många böcker i serien och de är tjocka, men jag gillar dem jättemycket.

      Radera
  9. har läst Ewa Klingberg. Riley och Läckberg känner jag till

    SvaraRadera
  10. Jag gillar deckare som blandar äldre händelser med nya fall.

    SvaraRadera
  11. Manglade dukar och vikta servetter är den enda av dina som jag har läst.

    SvaraRadera
  12. Ewa Klingbergs bok är den enda i trion jag läst.

    SvaraRadera